-
1
богаадданец -нца, м. Той, хто верыць у Бога; адданы Богу.
І богаадданец, і ёгаадданец, і паганец натхняюцца ім [агнём] на геніяльныя дасягненні. (А.Разанаў) -
2
богамаленец -нца, богамаленнік -а, м. Багамол.
А ў касцёлах, бажніцах - трывожны звон, у званіцы навалена вузлоў спалоханых уцекачоў, там багамаленцы і сівы дзядок - кунігас; Калі стары богамаленнік троху сціхае, тады байчэй цікае ціхі гадзіннік на сцяне... (М.Гарэцкі) -
3
богаслужбовы -ая, -ае. Богаслужэбны.
Сход прыняў пастанову-заклік да ўсіх перакладчыкаў: актывізаваць супрацоўніцтва са структурамі, якія непасрэдна займаюцца распрацоўкай беларускай тэрміналогіі для богаслужэбнай і багаслоўскай сфер. (ЛіМ. 10.11.1995) -
4
божышча -а, н.
1. Тое, што і боства.
Паганцы спавядалі, што ў нетрах зямлі жыве Зніч, святое божышча, а яшчэ ніжэй - божышча, што паліць з астанкаў памёршых вечны агонь, які падагравае на зямлі жывыя парасткі. (Звязда. 09.12.1995)
2. Тое, што і бажышча.
І ў божышча узвёўшы гільятыну, На край савецкі [гітлеры і герынгі] точаць шаблі і штыхі. (Я.Купала) -
5
бойны -ая, -ае. Біты (пра дарогу).
Толькі трактам або бойным гасцінцам праносіўся гэты пан са сваімі пазджанамі. (У.Дубоўка) -
6
болесна прысл. да болесны.
Бацька раптам болесна скрывіўся, ледзьне заплакаў. (І.Мележ) -
7
болець -ее, незак. Большаць.
З кожным годам у нас более і более добрых школьных памяшканняў. (Звязда. 20.13.1968) -
8
болка, болачка, балачынка -і, ж. Хмарка, воблачка.
Часам сівыя, мутныя, дымныя болкі разбягаліся ў бакі, згруджываліся па краёх у аграмадныя, чорныя, з белаватымі прасветамі аблокі..; [Па небе] усё збягаліся і збягаліся белаватыя болачкі і збіраліся ў адзін цёмны груд; [Месік] ізноў хаваўся за невялічкія хмаркі-балачынкі. (М.Гарэцкі) -
9
борацца -аюся, -аешся, -аецца, незак. Дужацца, змагацца.
Адтуль, крыху прыгорбіўшыся - бораецца з парывамі ветру - марудна пасоўваецца ў мой бок высокая постаць. (А.Асіпенка) Мы з ім любілі борацца і жартаваць. н мяне навучыў касіць. (Звязда. 04.06.1990) -
10
боства -а, н. Тое, што і Бог.
Гіпотэза аб Купалу як язычніцкім бостве жыла яшчэ і ў 80-я гады. (А.Ліс) Крытычны раздзел лютаўскага нумара прапануе даследаванне Яніны Курсытэ «Боствы і дрэвы ў латышскім фальклоры». (Полымя. 1996. № 10)
На запыт знайшлося 10 артыкулаў
Паведаміць пра недакладнасьць